onsdag 26. november 2008

"Down under"


Jeg har nå om Australias natur og dyreriket som jeg skal framføre i engelsk neste uke. Og jeg merker at jeg seriøst har det litt gøy med det, tro det eller ei! For det er så spennende med alle dyrene og den vakre naturen. Visste dere at øst i Australia kan det være snø, mens i vest kan det være sommer? Det er ganske spesielt! Det er fylt med kritthvite strender så hvite som snøen, så langt øyet rekker. Regnskoger med dyr som ikke har blitt funnet ennå.
Hav så klart som glass og fosser som renner som vannet i en spring.
Og de fleste av dere har nok hørt om Kenguruer og koalaer. Men de har andre spesielle dyr som dingoer, emuer, aper, krokodiller og tigere og løver. Men landet/kontinentet har også veldig giftige dyr som den sorte enke og sjøveps(verdens giftigste manet som dreper et menneske på tre minutter.. )

Så selv om det er en del ekle og giftige dyr, er det meste fantastisk i Australia!
Det er virkelig et paradis på jord!
Hvis jeg noen gang skal dra til et annet kontinent ville USA eller Australia vært mitt første valg!

Har du noen gang vært der?
Vil du dra dit?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg skal definitivr dra til Australia før jeg dør! :)

Anonym sa...

Jeg har også kjempe lyst til å dra til Australia. Det er så utrolig vakkert der "down under":D

Sara sa...

jeg har vært i Australia ! :- D

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0