lørdag 27. desember 2008

Don't give me that look!


I dag var jeg og søstra mi på nordbyen for å bytte gaver.
Jeg hadde en del å bytte: Sex og singelliv filmen(fikk to), en del hm stæsj og et smykke fra glitter.
På the music box bytta jeg filmen min og fikk 189kr for den på antegodelapp. Men søstra mi skulle bytte tre filmer der før meg. Og når hun sa hun ville bytte det imot den nyeste greys anatomy serien, gav han den til henne og sa hun bare skulle ta den. Hun stod der lamslått, for at han ikke ville ha pengene hennes i mellom. Det virket ikke ut som at han gjorde det for henne, men fordi han ikke gadd.

Men vi fortsatte turen videre ned til hm.
Der fikk jeg bytta det inn mot 198kr og det var jeg veldig fornøyd med!
Men da jeg stod og tok ut tinga som skulle byttes på bakken, gikk en som jobba der forbi meg. Hun bare så stygt på meg og veska mi, før hun sa: "Du burde lukke igjen den veska di" også gikk hun bare forbi meg. Herregud, jeg følte meg som en tyv på rømmen der jeg satt.
Vi gikk til kassa og jeg byttet alt inn mot en garnier clean and fresh(59kr), blush(39kr) og garnier fuktighetskrem(59kr).
Og gjett hva!
Jeg fikk tilbake et gavekort med 1.50kr! Kunne jeg ikke bare fått de ut i penger?!
Men hun var veldig snill som byttet gavene mine, for hun sa de egentlig ikke byttet kosmetikk.
Når vi kom ut av butikken snakket vi om dama som gav meg blikket. Jeg spurte søstra mi, hvorfor gav hun akkurat meg og hvorfor gav hun med det blikket?
Da svarte hun bare, fordi du er femten og et halvt.

Det er så teit at de skal se ned på oss bare fordi vi er mindreårige og fordi "noen få" stjeler.
Jeg følte meg så flau og så dum der jeg satt, bare pågrunn av henne.
Hun hadde jo ingen rett til å få meg til å føle meg slik!
Så dette var en rar byttehandel, men jeg fikk nå i hvertfall gjort det!

Har dere noen gang opplevd noe slikt?

2 kommentarer:

Marita Førisdal sa...

for en utrolig teit dame, herregud hadde blitt døds sur selv!:O Hun skal liksom ikke dømme folk før hun hudreprosent vet at de gjør noe slik, i bergen er det jo en del fra 13-16 som stjeler en del, slik som sminke osv lette ting.

Men de tar de flere folka rett og slett!:O


men bra byttehandel!

Anonym sa...

så teit..hun liker deg ikke bare fordi du er ung og vakker, noe hun ikke er!

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0