fredag 24. april 2009

Audition

Tirsdag kom jeg på thor heyerdhal nervøs, glad og enda mer nervøs. Vi kom inn i det store rommet ned trappen og til venstre. Der satt alle de andre musikkelevene og da klokka var ni, startet vi. Lærerne, "dommerne", delte seg i to grupper. 

Og de begynte. Mens en og en var inne, var alle vi andre ute i det store rommet og øvde. Det var sang, piano, saksofon, tuba, trommer, gitar, fløyte å høre. Og alt samtidig. Men det var egentlig ganske morsomt! Alle fyrte hverandre opp og vi ble mer og mer nervøse. Noen spydde. Noen bare øvde og øvde. Noen flettet sammen instrumentene og kosa seg. 
Ca halveis hørte jeg navnet mitt. Jeg hentet attesten min og fløy inn sammen med læreren. Han var koslig og spurte om jeg var nervøs. JA, svarte jeg med en liten latter! Jeg kom inn og de spurte meg noen personlige og lette spørsmål. Så sang jeg. Jeg greide faktisk å trykke til, men vet ikke helt hvordan det ble mot slutten. Men han sa han var fornøyd! Etter det snakket vi litt mer og jeg visste dem noen grep på gitar. Så gikk jeg ut med et nervøst smil om munnen! 

Så jeg tror det gikk bra, gikk greit i allefall. Vi får se om ti til fjorten dager, da får jeg vite tilleggspoengene! 
Jeg gikk i allefall på opptaksprøva! For dere som ikke fikk med dere hva slags audition det var, var det bare til musikklinja på videregående :) Slang på et litt herlig bilde av meg og guro, syns jeg :)

Preikas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig bilde av jentene mine <3 Håper dere joiner allsang på taket!

mart sa...

så fin blogg du har, Veronica!
add meg som link da? www.mbkz-mbkz.blogspot.com :) Ha en riktig fin 17mai i morgen. <3

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0