fredag 9. januar 2009

Hånd i hånd

Før jul var jeg en tur inne hos søsteren min og kjæresten i Oslo. På veien hjem tok jeg som vanlig bussen. Litt bak i bussen satt ei stille, gammel dame. Hun var helt alene og etter litt skulle hun av. Det var begynt å bli mørkt og midt ute der ingen hus var, var det et busstopp. Og der skulle hun av. Jeg fulgte ikke så mye med på henne egentlig, men akkurat når bussen stoppet så jeg en gammel mann på utsiden. Bussdøren åpnet seg og han tok hennes hånd og hjalp henne ut av bussen. Så kysset de. De tok hverandre i hendene og gikk bortover. Jeg har aldri sett noe så skjønt før. Det er ikke ofte gamle mennesker kysser, i hvertfall ikke uten at noen tenker "så ekkelt". Men det var som om de alltid hadde gjort det, ikke noe klining eller noe, men et helt normalt kyss. Måten han tok henne i mot på, akkurat som om han alltid hadde elsket henne og alltid ville gjøre det. Det minte meg litt om the notebook, jeg elsker den filmen.



Der er i allefall noe av det skjønneste jeg har sett og det ga meg håp om at det går an.

1 kommentarer:

Anonym sa...

noe så nydelig! :) <3

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0